Přehled o publikaci
2016
Odměňovací moc studentů učitelství na praxi: kvalitativní výzkum ve smíšeném designu
VLČKOVÁ, KateřinaBasic information
Original name
Odměňovací moc studentů učitelství na praxi: kvalitativní výzkum ve smíšeném designu
Name (in English)
Reward power of student teachers on their teaching practice: a qualitative study
Authors
VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
QAK: Kvalitativny pristup a metody vo vedach o cloveku, Univerzita Komenskeho v Bratislave, 2016
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Presentations at conferences
Field of Study
Pedagogy and education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
RIV identification code
RIV/00216224:14410/16:00087799
Organization
Pedagogická fakulta – Repository – Repository
ISBN
978-80-223-4011-3
Keywords (in Czech)
odmenovaci moc; student ucitelstvi; kvalitativni vyzkum; smiseny vyzkum
Keywords in English
reward power; student teacher; qualitative research; mixed method research
Links
GA16-02177S, research and development project.
Changed: 2/9/2020 16:52, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
Příspěvek prezentuje výsledky kvalitativního výzkumu zaměřeného tematicky na odměňovací bázi moci studentů učitelství na praxích na druhém stupni základních škol v občanské výchově, českém jazyce a dějepise. U osmi studentů učitelství bylo natáčeno šest hodin výuky na učitelskou a žákovskou kameru, dále byly realizovány hloubkové rozhovory se studenty učitelství a data byla sbírána také pomocí jejich reflektivních deníků z praxí. Na základě transkriptů dat a samotných videodat bylo realizováno tematické a otevřené kódování odměňovací moci a jejích uplatňovaných forem ze strany studentů učitelství. Příspěvek popisuje základní formy odměňovací moci vyskytující se ve výuce studentů učitelství a jejich základní miniscénáře.
In English
The paper presents findings from qualitative research, thematically oriented on reward power of student teachers on their long term practice at lower secondary schools. Eight student teachers and their lessons of Civics, Czech or History were videotaped with two cameras (teacher´s and pupils´ camera). Deep interviews were realized and data were collected by reflective teaching diaries as well. On the bases of transcripts and video data itself thematic and open coding of reward power was conducted. The analyses focused on forms of power and mini-scenarios of use of the reward power by student teachers.