k
2015
Báze moci: verze pro studenty učitelství (BMS). Adaptace Teacher Power Use Scale na studenty učitelství a druhý stupeň základní školy
VLČKOVÁ, Kateřina; Jan MAREŠ a Stanislav JEŽEK
Základní údaje
Originální název
Báze moci: verze pro studenty učitelství (BMS). Adaptace Teacher Power Use Scale na studenty učitelství a druhý stupeň základní školy
Název anglicky
Power Bases: Version for Student Teachers (BMS). Adaptation of Teacher Power Use Scale to Student Teachers and Czech Lower Secondary Education
Autoři
VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí); Jan MAREŠ (203 Česká republika, domácí) a Stanislav JEŽEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
23. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), Pedagogická fakulta ZČU v Plzni. 2015
Další údaje
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
Pedagogika a školství
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/15:00081537
Organizace
Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
Klíčová slova česky
Moc; mocenské vztahy; student učitelství; pregraduální příprava učitelů; učitelská praxe; druhý stupeň základní školy; báze moci; donucovací moc; legitimní moc; referenční moc; odměňovací moc; expertní moc; adatace násttoje
Klíčová slova anglicky
power; Teacher power use scale; adatpation; lower secondary education; student teachers; power bases
Návaznosti
GA13-24456S, projekt VaV.
V originále
amp; Turman, 2007) v úpravě na studenty učitelství. Nástroj měří, jak žáci reflektují moc uplatňovanou studenty učitelství, kteří v jejich třídě realizují dlouhodobou praxi v různých předmětech. Testována je teorie 5 bází relační moci Frenche a Ravena (1959), a to v českých podmínkách, u žáků druhého stupně základní školy a studentů učitelství (namísto univerzitních studentů a učitelů v anglosaském prostředí).
Anglicky
amp; Turman, 2007) adaptation to student teachers. The scale measures how students reflect the power used by student teachers on their long-term practice in different school subjects. We test French and Raven´s (1959) theory of 5 power bases in Czech conditions, at students of lower secondary education and student teachers (instead of university students and teachers in Anglo-Saxon context).
Zobrazeno: 4. 7. 2025 04:03