k
2015
Adaptation of Teacher Power Use Scale to Younger Learners, Student Teachers, and Czech Conditions (poster, EARLI 2015)
VLČKOVÁ, Kateřina a Kateřina LOJDOVÁ
Základní údaje
Originální název
Adaptation of Teacher Power Use Scale to Younger Learners, Student Teachers, and Czech Conditions (poster, EARLI 2015)
Autoři
VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) a Kateřina LOJDOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
European Conference on Research and Instruction EARLI 2015, Kypr, 2015
Další údaje
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
Pedagogika a školství
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/15:00081536
Organizace
Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
Klíčová slova česky
báze moci; studenti učitelství; TPUS; adaptace nástroje; konfirmativní faktorová analýza
Klíčová slova anglicky
power; power bases; student teachers; TPUS; instrument adaptation; CFA
Návaznosti
GA13-24456S, projekt VaV.
V originále
amp; Turman, 2007) first for measuring teacher`s power, later for measuring student teacher`s power. The convenient sample for the first adaptation consisted of 2188 students from 117 lower secondary classes, for the second of 130 classes taught by student teachers on a long term practice. The data about Czech teachers` classes basically supported the theory with the difference that “negative” power bases (legitimate and coercive) were perceived as one factor and were strongly correlated. The data about student teachers will be presented at the conference and compared with the results of Czech teachers and international findings.
Česky
Představena je adaptace nástroje měřícího báze moci TPUS (Schrodt, Witt a Turman, 2007) na české podmínky, mladší žáky a studenty učitelství.
Zobrazeno: 2. 7. 2025 04:22