k 2015

Adaptation of Teacher Power Use Scale to Younger Learners, Student Teachers, and Czech Conditions (poster, EARLI 2015)

VLČKOVÁ, Kateřina a Kateřina LOJDOVÁ

Základní údaje

Originální název

Adaptation of Teacher Power Use Scale to Younger Learners, Student Teachers, and Czech Conditions (poster, EARLI 2015)

Autoři

VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) a Kateřina LOJDOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

European Conference on Research and Instruction EARLI 2015, Kypr, 2015

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

Pedagogika a školství

Stát vydavatele

Kypr

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/15:00081536

Organizace

Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář

Klíčová slova česky

báze moci; studenti učitelství; TPUS; adaptace nástroje; konfirmativní faktorová analýza

Klíčová slova anglicky

power; power bases; student teachers; TPUS; instrument adaptation; CFA

Návaznosti

GA13-24456S, projekt VaV.
Změněno: 2. 9. 2020 16:25, RNDr. Daniel Jakubík

Anotace

ORIG CZ

V originále

amp; Turman, 2007) first for measuring teacher`s power, later for measuring student teacher`s power. The convenient sample for the first adaptation consisted of 2188 students from 117 lower secondary classes, for the second of 130 classes taught by student teachers on a long term practice. The data about Czech teachers` classes basically supported the theory with the difference that “negative” power bases (legitimate and coercive) were perceived as one factor and were strongly correlated. The data about student teachers will be presented at the conference and compared with the results of Czech teachers and international findings.

Česky

Představena je adaptace nástroje měřícího báze moci TPUS (Schrodt, Witt a Turman, 2007) na české podmínky, mladší žáky a studenty učitelství.
Zobrazeno: 2. 7. 2025 04:22