Informační systém Repo
VLČKOVÁ, Kateřina a Kateřina LOJDOVÁ. Adaptation of Teacher Power Use Scale to Younger Learners, Student Teachers, and Czech Conditions (poster, EARLI 2015). In European Conference on Research and Instruction EARLI 2015, Kypr. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Adaptation of Teacher Power Use Scale to Younger Learners, Student Teachers, and Czech Conditions (poster, EARLI 2015)
Autoři VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) a Kateřina LOJDOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání European Conference on Research and Instruction EARLI 2015, Kypr, 2015.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor Pedagogika a školství
Stát vydavatele Kypr
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00081536
Organizace Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
Klíčová slova česky báze moci; studenti učitelství; TPUS; adaptace nástroje; konfirmativní faktorová analýza
Klíčová slova anglicky power; power bases; student teachers; TPUS; instrument adaptation; CFA
Návaznosti GA13-24456S, projekt VaV.
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 2. 9. 2020 16:25.
Anotace
amp; Turman, 2007) first for measuring teacher`s power, later for measuring student teacher`s power. The convenient sample for the first adaptation consisted of 2188 students from 117 lower secondary classes, for the second of 130 classes taught by student teachers on a long term practice. The data about Czech teachers` classes basically supported the theory with the difference that “negative” power bases (legitimate and coercive) were perceived as one factor and were strongly correlated. The data about student teachers will be presented at the conference and compared with the results of Czech teachers and international findings.
Anotace česky
Představena je adaptace nástroje měřícího báze moci TPUS (Schrodt, Witt a Turman, 2007) na české podmínky, mladší žáky a studenty učitelství.
Zobrazeno: 29. 3. 2024 02:57