Informační systém Repo
VLČKOVÁ, Kateřina a Jan MAREŠ. Adaptace Teacher Power Use Scale na studenty učitelství a druhý stupeň základní školy. In 23. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), Pedagogická fakulta ZČU v Plzni. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Adaptace Teacher Power Use Scale na studenty učitelství a druhý stupeň základní školy
Název anglicky Adaptation of Teacher Power Use Scale to Student Teachers and Czech Lower Secondary Education
Autoři VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) a Jan MAREŠ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 23. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), Pedagogická fakulta ZČU v Plzni. 2015.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakta
Obor Pedagogika a školství
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00081508
Organizace Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
Klíčová slova česky Moc; mocenské vztahy; student učitelství; pregraduální příprava učitelů; učitelská praxe; druhý stupeň základní školy; báze moci; donucovací moc; legitimní moc; referenční moc; odměňovací moc; expertní moc; adatace násttoje
Klíčová slova anglicky power; Teacher power use scale; adatpation; lower secondary education; student teachers; power bases
Návaznosti GA13-24456S, projekt VaV.
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 2. 9. 2020 15:21.
Anotace
amp; Turman, 2007) v úpravě na studenty učitelství. Nástroj měří, jak žáci reflektují moc uplatňovanou studenty učitelství, kteří v jejich třídě realizují dlouhodobou praxi v různých předmětech. Testována je teorie 5 bází relační moci Frenche a Ravena (1959), a to v českých podmínkách, u žáků druhého stupně základní školy a studentů učitelství (namísto univerzitních studentů a učitelů v anglosaském prostředí).
Anotace anglicky
amp; Turman, 2007) adaptation to student teachers. The scale measures how students reflect the power used by student teachers on their long-term practice in different school subjects. We test French and Raven´s (1959) theory of 5 power bases in Czech conditions, at students of lower secondary education and student teachers (instead of university students and teachers in Anglo-Saxon context).
Zobrazeno: 28. 3. 2024 18:42