D 2015

The Advertising Text as a Tool for Building a Social and Cultural Identity

PAVELKA, Jiří

Basic information

Original name

The Advertising Text as a Tool for Building a Social and Cultural Identity

Name in Czech

Reklamní text jako nástroj sloužíci k budování sociální a kulturní identity

Authors

PAVELKA, Jiří

Edition

1. vyd. Trnava, Marketing Identity : Explosion of Innovations, p. 134-157, 24 pp. 2015

Publisher

Faculty of Mass Media Communication, University of SS. Cyril and Methodius in Trnava

Other information

Language

English

Type of outcome

Proceedings paper

Field of Study

Literature, mass media, audio-visual activities

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

printed version "print"

References:

Organization

Fakulta sociálních studií – Repository – Repository

ISBN

978-80-8105-666-6

ISSN

UT WoS

000358899600010

Keywords (in Czech)

knižní obálka; sémiotický a kulturní transfer; reklamní komunikace; sociální a kulturní identita

Keywords in English

book cover; semiotic and cultural transfer; advertising text; social and cultural identity
Changed: 2/9/2020 10:39, RNDr. Daniel Jakubík

Abstract

V originále

The paper analyzes and interprets the sign texts whose communication medium is a book cover. The paper tries to demonstrate – on the specific examples of the book covers of the book by the American author George Ritzer The McDonaldization of Society, which is probably the most translated title of sociological literature at the turn of the 2nd and 3rd millennia – that the book covers represent not only an innovative form of semiotic and cultural transfer, but also an innovative marketing and advertising tool of communication and an efficient tool for building a social and cultural identity of the audience that it is addressed to.

In Czech

Příspěvek analyzuje a interpretuje znakové texty, jejichž komunikačním médiem je knižní obálka. Příspěvek se pokouší demonstrovat na příkladech obálek knihy amerického autora George Ritzera The McDonaldization of Society, která je zřejmě nejpřekládanějším titulem sociologické literatury z přelomu tisíciletí, že obálka představuje nejen inovativní formu sémiotického a kulturního transferu, ale také inovativní nástroj marketingové a reklamní komunikace a efektivní nástroj sloužící k budování sociální a kulturní identity publika, kterému je určena.

Files attached