Přehled o publikaci
2015
The Advertising Text as a Tool for Building a Social and Cultural Identity
PAVELKA, JiříBasic information
Original name
The Advertising Text as a Tool for Building a Social and Cultural Identity
Name in Czech
Reklamní text jako nástroj sloužíci k budování sociální a kulturní identity
Authors
PAVELKA, Jiří
Edition
1. vyd. Trnava, Marketing Identity : Explosion of Innovations, p. 134-157, 24 pp. 2015
Publisher
Faculty of Mass Media Communication, University of SS. Cyril and Methodius in Trnava
Other information
Language
English
Type of outcome
Proceedings paper
Field of Study
Literature, mass media, audio-visual activities
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
printed version "print"
References:
Organization
Fakulta sociálních studií – Repository – Repository
ISBN
978-80-8105-666-6
ISSN
UT WoS
000358899600010
Keywords (in Czech)
knižní obálka; sémiotický a kulturní transfer; reklamní komunikace; sociální a kulturní identita
Keywords in English
book cover; semiotic and cultural transfer; advertising text; social and cultural identity
Changed: 2/9/2020 10:39, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
The paper analyzes and interprets the sign texts whose communication medium is a book cover. The paper tries to demonstrate – on the specific examples of the book covers of the book by the American author George Ritzer The McDonaldization of Society, which is probably the most translated title of sociological literature at the turn of the 2nd and 3rd millennia – that the book covers represent not only an innovative form of semiotic and cultural transfer, but also an innovative marketing and advertising tool of communication and an efficient tool for building a social and cultural identity of the audience that it is addressed to.
In Czech
Příspěvek analyzuje a interpretuje znakové texty, jejichž komunikačním médiem je knižní obálka. Příspěvek se pokouší demonstrovat na příkladech obálek knihy amerického autora George Ritzera The McDonaldization of Society, která je zřejmě nejpřekládanějším titulem sociologické literatury z přelomu tisíciletí, že obálka představuje nejen inovativní formu sémiotického a kulturního transferu, ale také inovativní nástroj marketingové a reklamní komunikace a efektivní nástroj sloužící k budování sociální a kulturní identity publika, kterému je určena.