Přehled o publikaci
2015
The Advertising Text as a Tool for Building a Social and Cultural Identity
PAVELKA, JiříZákladní údaje
Originální název
The Advertising Text as a Tool for Building a Social and Cultural Identity
Název česky
Reklamní text jako nástroj sloužíci k budování sociální a kulturní identity
Autoři
PAVELKA, Jiří
Vydání
1. vyd. Trnava, Marketing Identity : Explosion of Innovations, od s. 134-157, 24 s. 2015
Nakladatel
Faculty of Mass Media Communication, University of SS. Cyril and Methodius in Trnava
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Organizace
Fakulta sociálních studií – Masarykova univerzita – Repozitář
ISBN
978-80-8105-666-6
ISSN
UT WoS
000358899600010
Klíčová slova česky
knižní obálka; sémiotický a kulturní transfer; reklamní komunikace; sociální a kulturní identita
Klíčová slova anglicky
book cover; semiotic and cultural transfer; advertising text; social and cultural identity
Změněno: 2. 9. 2020 10:39, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
The paper analyzes and interprets the sign texts whose communication medium is a book cover. The paper tries to demonstrate – on the specific examples of the book covers of the book by the American author George Ritzer The McDonaldization of Society, which is probably the most translated title of sociological literature at the turn of the 2nd and 3rd millennia – that the book covers represent not only an innovative form of semiotic and cultural transfer, but also an innovative marketing and advertising tool of communication and an efficient tool for building a social and cultural identity of the audience that it is addressed to.
Česky
Příspěvek analyzuje a interpretuje znakové texty, jejichž komunikačním médiem je knižní obálka. Příspěvek se pokouší demonstrovat na příkladech obálek knihy amerického autora George Ritzera The McDonaldization of Society, která je zřejmě nejpřekládanějším titulem sociologické literatury z přelomu tisíciletí, že obálka představuje nejen inovativní formu sémiotického a kulturního transferu, ale také inovativní nástroj marketingové a reklamní komunikace a efektivní nástroj sloužící k budování sociální a kulturní identity publika, kterému je určena.