HYNEK, Alois, Břetislav SVOZIL, Jakub TROJAN a Jan TRÁVNÍČEK. Theoretical and methodological reflection of a case study on the Deblínsko landscape project. Envigogika. Praha: Univerzita Karlova, roč. 10, č. 1, s. 1-15. ISSN 1802-3061. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Theoretical and methodological reflection of a case study on the Deblínsko landscape project
Název česky Teoreticko-metodologická reflexe případové studie krajinného projektu Deblínsko
Autoři HYNEK, Alois (203 Česká republika, garant, domácí), Břetislav SVOZIL (203 Česká republika), Jakub TROJAN (203 Česká republika) a Jan TRÁVNÍČEK (203 Česká republika).
Vydání Envigogika, Praha, Univerzita Karlova, 2015, 1802-3061.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor Pedagogika a školství
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14310/15:00083440
Organizace Přírodovědecká fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
Klíčová slova česky základní škola; regionální univerzita; místní komunita; participativní akční výzkum; udržitelný rozvoj venkova
Klíčová slova anglicky primary school; regional university; local community; participatory action research; rural sustainability
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 2. 9. 2020 05:22.
Anotace
The case study is based primarily on long-standing collaboration of two public sector institutions: the MU in Brno and the Deblín Primary School and Kindergarten, with cooperation of experts in numerous other institutions. The MU in Brno and the Deblín Primary School and Kindergarten focus on research, teaching and, above all, practical applications of sustainability/security. The objective of the study is to revise the theoretical and methodological frameworks influencing approaches to teaching sustainability in primary education and, through it, to open a discussion of civic society topics and formation starting at the level of children/pupils/students. The vehicle for achieving the objective is a thorough critical view of the “Deblínsko landscape project”. The authors’ experience concerns development of dialogue between the world of science and its applications and needs of those on whom its consequences impact. They are collected as part of activities aimed primarily at intensive field and project teaching, which reflects the sustainability discourse in the primary, secondary and tertiary education practice and is also connected with establishment of international collaboration. The focus of the field work is based on the understanding of each of the institutions as regional education centres (Deblín Primary School and Kindergarten = community centre), focused on solving issues of sustainability, involving owners, users, decision-makers, shareholders and stakeholders within public territorial administration, represented by means of goals and measures of regional development schemes along with micro-regional development programmes and local action group (LAG) activities.
Anotace česky
Případová studie vychází primárně z mnohaleté spolupráce dvou institucí veřejného sektoru – MU Brno a ZŠ a MŠ Deblín, které se zaměřují na výzkum, výuku a především praktické aplikace trvalé udržitelnosti/bezpečnosti. Cílem studie bylo a je otevřít diskurz nad tématy, vytvářet občanskou společnost od úrovně dětí/žáků/studentů při schopnosti umět odhalit nedostatky uplatněním transdisciplinárního přístupu ve studiu krajinných ekosystémů. Naše zkušenosti směřují k rozvíjení dialogu mezi světem vědy a jejích aplikací s potřebami těch, na něž její důsledky dopadají. Děje se tak v rámci aktivit směřovaných především k intenzivní terénní a projektové výuce, včleněním do diskurzu trvalé udržitelnosti v praxi ZŠ, SŠ a VŠ s navázáním mezinárodní spolupráce. Zaměření terénní práce vychází z chápání jednotlivých pracovišť jako regionálních center vzdělanosti (ZŠ a MŠ Deblín = komunitní centrum), která se zaměřují především k řešení témat trvalé udržitelnosti zahrnujících vlastníky, uživatele, rozhodovatelé, podílníky a dotčené v rámci veřejné správy území reprezentované prostřednictvím cílů a opatření krajských programů regionálního rozvoje s programy rozvoje mikroregionů a činností místních akčních skupin (MAS).
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
477-2369-1-PB.pdf Licence Creative Commons  Verze souboru 26. 7. 2015

Vlastnosti

Název
477-2369-1-PB.pdf
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/18746/233837/
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/18746/233837/
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/18746/233837/?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/18746/233837/?info
Vloženo
Ne 26. 7. 2015 00:50

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • osoba Mgr. Ľuboš Lunter, uco 143320
Atributy
 
477-2369-1-PB.pdf Licence Creative Commons  Verze souboru 2. 9. 2020

Vlastnosti

Název
477-2369-1-PB.pdf
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/18746/898951/
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/18746/898951/
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/18746/898951/?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/18746/898951/?info
Vloženo
St 2. 9. 2020 05:22

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • osoba Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Atributy
 
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 29. 3. 2024 03:20