2013
Možnosti kolaborativní výuky počítačové grafiky
SLÁNSKÁ, DanaBasic information
Original name
Možnosti kolaborativní výuky počítačové grafiky
Name (in English)
Possibilities for collaborative learning of Computer Graphics
Authors
SLÁNSKÁ, Dana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Banská Bystrica, Didinfo 2013, p. 211-217, 7 pp. 2013
Publisher
Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných ved
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Proceedings paper
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/46747885:24510/13:#0001190
Organization
Faculty of Science, Humanities and Education – Technical University of Liberec – Repository
ISBN
978-80-557-0527-9
Keywords in English
Collaborative Learnig; ICT in education; computer graphics
Changed: 10/4/2015 08:21, Mgr. Jiří Šmída, Ph.D.
V originále
Počítačová grafika patří k oblastem ICT, které se rychle rozvíjejí – proto je nutné zamyšlení nad metodami výuky tohoto předmětu. Od studentů vyžadujeme, dle použitého programu, dokonalé technické zpracování obrazu, ale také očekáváme od studentů práce, které budou mít výtvarnou hodnotu. To nemusí být vždy snadno splnitelné. Ne každý student má potřebné výtvarné nadání, a také ne každý výtvarně nadaný student snadno ovládá složitější grafické programy. Cílem příspěvku je ukázat, že tyto nedostatky je možné překonat pomocí spolupráce mezi studenty. Jako technika navozující zábavnou formou spolupráci, byla ve výuce studentů pedagogické fakulty v předmětu Počítačová grafika využita technika obrazových asociací cadavre exquis a její moderní digitální varianty.
In English
Computer graphics is a part of ICT, which develops rapidly – so it is necessary to reflect on the methods of teaching this subject. Students are expected, according to used program, perfect technical image processing. But we also expect, that the students' works will have some artistic value. It may not always be easily provided. Not every student has the necessary artistic talent, and not everyone artistically gifted student is able enough to use complicated graphics programs. The aim of this paper is to show, that these deficiencies can be overcome through cooperation among students. As a technique of inducing fun way of cooperation between students of computer graphics was used the technique of visual associations called cadavre exquis and its modern digital variants.