Přehled o publikaci
2013
Projektová výuka regionální historie aneb Jak neotrávit studenty (ani sebe)
SVOBODA, MilanZákladní údaje
Originální název
Projektová výuka regionální historie aneb Jak neotrávit studenty (ani sebe)
Název česky
Projektová výuka regionální historie aneb Jak neotrávit studenty (ani sebe)
Název anglicky
Project Education Regional History or How no disgust students (or yourself)
Autoři
SVOBODA, Milan
Vydání
1. vyd. Ostrava, X. sjezd českých historiků, od s. 109-121, 215 s. 2013
Nakladatel
Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
Dějiny
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizace
Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická – Technická univerzita v Liberci – Repozitář
ISBN
978-80-7464-351-4
Klíčová slova česky
projektová výuka ; regionální historie ; kolektivní monografie ; historická topografie ; dějiny církevní ; dějiny umění ; muzejní prezentace ; katalogizace starých tisků ; slovník raně novověké češtiny
Klíčová slova anglicky
project teaching ; regional history ; collective monography ; historical topography ; History of the Church ; art history ; museum presentation ; cataloging of old books ; Dictionary of Early Modern Czech
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 7. 4. 2015 18:41, Milan Svoboda
V originále
Příspěvek se zabývá možnostmi využití kolektivní badatelské práce při studiu historie na katedře historie Fakulty přírodovědně-humanitní a pedagogické při Technické univerzitě v Liberci. Jedná se především o studující jednooborové historie (Kulturněhistorická a muzeologická studia), ale také o studující učitelského směru (Historie pro vzdělávání, zde výuka dějepisu na základních školách). Autor jako pedagog a současně garant všech sedmi dokončených projektů předkládá témata regionálních i nadregionálních bádání a jejich konkrétní výsledky, již zpřístupněné veřejnosti odborné i laické. Poukazuje na problémy, které při řešení projektů nastávají, na specifické i obvyklé způsoby pojetí jednotlivých badatelských úkolů a na oborové uplatnění výsledků studentských prací v dalších letech.
Anglicky
The paper deals with the possibilities of using collective research work in the study of history at the Department of History, Faculty of Sciences, Humanities and Education at the Technical University in Liberec. This is essentially a single-subject studying history (cultural-historical and museological studies), but also by studying the teaching direction (History of Education, here the teaching of history in primary schools). Author and educator at the same time as guarantor of the seven completed projects presents topics of regional and supra-regional research and concrete results already available to the public both professional and lay. Highlights the problems that arise when projects, specific and common ways to approach individual research projects and sectoral application of the results of student work in the coming years.