J 2014

Kognitivní přístup k didaktice mateřského jazyka-inspirace ze Slovenska

PACOVSKÁ, Jasňa

Základní údaje

Originální název

Kognitivní přístup k didaktice mateřského jazyka-inspirace ze Slovenska

Název česky

Kognitivní přístup k didaktice mateřského jazyka-inspirace ze Slovenska

Název anglicky

Cognitive approach to the mother tongue teaching- inspiration from Slovak

Autoři

PACOVSKÁ, Jasňa

Vydání

Didaktické studie, Praha, Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2014, 1804-1221

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizace

Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická – Technická univerzita v Liberci – Repozitář

Klíčová slova česky

kognitivní lingvistika; mateřský jazyk; metakognice; kognitivní a komunikační kompetence

Klíčová slova anglicky

cognitive linguistics; mother tongue; meta-cognition; cognitive and comunicative competence

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 6. 4. 2015 19:54, Jasňa Pacovská

Anotace

ORIG EN

V originále

Příspěvek odhaluje možnosti využití poznatků kognitivní lingvistiky ve výuce mateřského jazyka prostřednictvím slovenských publikací, které popisují takto orientovanou výuku.

Anglicky

The paper reveals possibilities of using cognitive linguistics in teaching mother tongue. It is based on Slovakian works which describe this type of teaching.
Zobrazeno: 8. 6. 2025 19:35