J
2014
Kognitivní přístup k didaktice mateřského jazyka-inspirace ze Slovenska
PACOVSKÁ, Jasňa
Základní údaje
Originální název
Kognitivní přístup k didaktice mateřského jazyka-inspirace ze Slovenska
Název česky
Kognitivní přístup k didaktice mateřského jazyka-inspirace ze Slovenska
Název anglicky
Cognitive approach to the mother tongue teaching- inspiration from Slovak
Vydání
Didaktické studie, Praha, Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2014, 1804-1221
Další údaje
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizace
Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická – Technická univerzita v Liberci – Repozitář
Klíčová slova česky
kognitivní lingvistika; mateřský jazyk; metakognice; kognitivní a komunikační kompetence
Klíčová slova anglicky
cognitive linguistics; mother tongue; meta-cognition; cognitive and comunicative competence
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
V originále
Příspěvek odhaluje možnosti využití poznatků kognitivní lingvistiky ve výuce mateřského jazyka prostřednictvím slovenských publikací, které popisují takto orientovanou výuku.
Anglicky
The paper reveals possibilities of using cognitive linguistics in teaching mother tongue. It is based on Slovakian works which describe this type of teaching.
Zobrazeno: 8. 6. 2025 19:35