Přehled o publikaci
2014
Vymezení obecné pedagogiky v české meziválečné pedagogické diskusi v ČSR.
KASPER, TomášZákladní údaje
Originální název
Vymezení obecné pedagogiky v české meziválečné pedagogické diskusi v ČSR.
Název anglicky
A Definition of General Pedagogy in the Interwar Pedagogical Discussion in Czechoslovakia
Autoři
KASPER, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
e-pedagogium, 2014, 1213-7499
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/46747885:24510/14:#0001145
Organizace
Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická – Technická univerzita v Liberci – Repozitář
Klíčová slova anglicky
General pedagogy; Czech interwar discussion; positivism; positivist pedagogy; František Krejčí; Otokar Chlup; Otakar Kádner; Josef Hendrich; Václav Příhoda
Změněno: 2. 4. 2015 17:20, Tomáš Kasper
V originále
Příspěvek rekonstruuje vývoj vědní subdisciplíny obecné pedagogiky v české meziválečné pedagogické diskusi. Analyzován je tzv. spor o pojetí pedagogiky – problematika pojetí pedagogiky jako vědy přírodní, empirické, kvantitativní či vědy normativní. Hlouběji je reflektována pozitivistická tradice v české pedagogické diskusi, která stojí v kontrastu k německé pedagogické tradici v českých zemích monarchie a v meziválečném Československu. Studie vymezuje rozdílný pohled na založení obecné pedagogiky a pedagogiky jako vědy u F. Krejčího, O. Kádnera, O. Chlupa, V. Příhody a J. Hendricha.
Anglicky
The article reconstructs the development of a scientific sub-discipline of general peda gogy in the Czech interwar pedagogical discussion. The so called controversy over the concept of pedagogy – the issue of the concept of pedagogy as natural science, empirical, quantitative or normative science is analyzed here. The positivist tradition is reflected more deeply in the Czech pedagogical discussion, which stands in contrast to the German pedagogical tradition in the Czech lands of the monarchy and the inter- war Czechoslovakia. The study defines a different view of the establishment of general pedagogy and pedagogy as a science by F. Krejčí, O. Kádner, O. Chlup, V. Příhoda and J. Hendrich.