C
2013
Absence smyslu života jako psychodidaktický problém vzdělávacího systému
PODZIMEK, Michal
Základní údaje
Originální název
Absence smyslu života jako psychodidaktický problém vzdělávacího systému
Název anglicky
Absence meaning of life as a psycho-educational system problem
Autoři
PODZIMEK, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Ústí nad Labem, Psychodidaktické pojetí kurikulárního a mediačního kontextu edukace, od s. 249-259, 10 s. 2013
Nakladatel
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
Další údaje
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/46747885:24510/13:#0001111
Organizace
Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická – Technická univerzita v Liberci – Repozitář
Klíčová slova anglicky
education; the meaning of life; religion; western culture
V originále
Příspěvek se dotýká tématu absence dostatečného důvodu k odpovědnosti. Důvod krize smyslu pro odpovědnost je vnímán jakožto související s krizí identity. Absentuje protějšek, se kterým by se člověk současné západní společnosti identifikoval, totiž jakési religio, se kterým by se mohl ztotožnit a vůči kterému by byl následně odpovědný. Tezí příspěvku je, že definování humanity na pouhé biosférické rovině, nepodává člověku dostatečný motiv pro odpovědnost.
Anglicky
The paper deals with missing link between the sufficient reason to do something responsibly and between the ultimate responsibility for human acts. The crisis of responsibility corresponds to identity-crisis of modern times, that is marked by absence of the Other as medium of identification. The Other was typically considered a kind of „religiosum“ to be identified with and consequently to be acted upon. Definition of humanity on the biologic or biospheric level does not provide a sufficient motive for human responsibility.
Zobrazeno: 1. 10. 2025 07:16