M 2013

Koncepce vzdělávání v současné kurikulární diskusi

DYMOKURSKÝ, Oto and Tomáš KASPER

Basic information

Original name

Koncepce vzdělávání v současné kurikulární diskusi

Name in Czech

Koncepce vzdělávání v současné kurikulární diskusi

Name (in English)

Conceptions of education in the current curricular discussion

Authors

DYMOKURSKÝ, Oto (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Tomáš KASPER (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

2013

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Organization of a conference

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

References:

RIV identification code

RIV/46747885:24510/13:#0001010

Organization

Faculty of Science, Humanities and Education – Technical University of Liberec – Repository

Keywords in English

Czech Republic
Changed: 10/3/2015 13:50, RNDr. Daniel Jakubík

Abstract

V originále

20. výroční konference České pedagogické společnosti s podtitulem Koncepce vzdělávání v současné kurikulární diskusi se uskutečnila pod záštitou Fakulty přírodovědně-humanitní a pedagogické Technické univerzity v Liberci. Jejím cílem bylo analyzovat koncepce vzdělávání v kontextu kurikulárních změn v ČR. Zároveň otevřela prostor k diskusi o vzdělávacích koncepcích v širších společensko-politických souvislostech. V neposlední řadě konference nabídla prostor pro prezentaci idejí a myšlenek, které by mohly být spjaty s budoucím vývojem koncepce vzdělávání u nás.

In English

The 20th annual conference of the Czech Pedagogical Society with the topic Conceptions of Education in the Current Curricular Discussion took place under the patronage of the Faculty of Science, Humanities and Education of Technical University of Liberec. Its aim was to analyze the conceptions of education in the context of curricular changes in the Czech Republic. At the same time the conference started a debate about educational conceptions in broader socio-political context. Last but not least the conference provided a space for the presentation of ideas that could be linked to the future development of the conception of education in the Czech Republic.