2013
Koncepce vzdělávání v současné kurikulární diskusi
DYMOKURSKÝ, Oto and Tomáš KASPERBasic information
Original name
Koncepce vzdělávání v současné kurikulární diskusi
Name in Czech
Koncepce vzdělávání v současné kurikulární diskusi
Name (in English)
Conceptions of education in the current curricular discussion
Authors
DYMOKURSKÝ, Oto (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Tomáš KASPER (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
2013
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Organization of a conference
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
References:
RIV identification code
RIV/46747885:24510/13:#0001010
Organization
Faculty of Science, Humanities and Education – Technical University of Liberec – Repository
Keywords in English
Czech Republic
Changed: 10/3/2015 13:50, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
20. výroční konference České pedagogické společnosti s podtitulem Koncepce vzdělávání v současné kurikulární diskusi se uskutečnila pod záštitou Fakulty přírodovědně-humanitní a pedagogické Technické univerzity v Liberci. Jejím cílem bylo analyzovat koncepce vzdělávání v kontextu kurikulárních změn v ČR. Zároveň otevřela prostor k diskusi o vzdělávacích koncepcích v širších společensko-politických souvislostech. V neposlední řadě konference nabídla prostor pro prezentaci idejí a myšlenek, které by mohly být spjaty s budoucím vývojem koncepce vzdělávání u nás.
In English
The 20th annual conference of the Czech Pedagogical Society with the topic Conceptions of Education in the Current Curricular Discussion took place under the patronage of the Faculty of Science, Humanities and Education of Technical University of Liberec. Its aim was to analyze the conceptions of education in the context of curricular changes in the Czech Republic. At the same time the conference started a debate about educational conceptions in broader socio-political context. Last but not least the conference provided a space for the presentation of ideas that could be linked to the future development of the conception of education in the Czech Republic.