TŮMA, František, Michaela PÍŠOVÁ, Petr NAJVAR a Věra JANÍKOVÁ. Expert teachers’ interactive cognition: An analysis of stimulated recall. The New Educational Review. Toruň: Wydawnictwo Adam Marszalek, roč. 36, č. 2, s. 289-299. ISSN 1732-6729. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Expert teachers’ interactive cognition: An analysis of stimulated recall.
Název česky Interaktivní kognice učitelů expertů: analýza stimulovaného vybavování
Autoři TŮMA, František (203 Česká republika, garant, domácí), Michaela PÍŠOVÁ (203 Česká republika, domácí), Petr NAJVAR (203 Česká republika, domácí) a Věra JANÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání The New Educational Review, Toruň, Wydawnictwo Adam Marszalek, 2014, 1732-6729.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor Pedagogika a školství
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00074191
Organizace Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
Klíčová slova česky interaktivní kognice; stimulované vybavování, didaktická znalost obsahu, výuka cizích jazyků
Klíčová slova anglicky interactive cognition; stimulated recall; pedagogical content knowledge; foreign language teaching
Návaznosti EE2.3.30.0009, projekt VaV. GAP407/11/0234, projekt VaV.
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 1. 9. 2020 23:24.
Anotace
The presented study focuses on the interactive cognition of expert teachers during their teaching. 16 foreign language teachers’ lessons were videotaped and the teachers were asked to reveal their interactive cognition through a stimulated recall interview. The verbal protocols were then analyzed in the light of argumentation analysis and the claims were subject to content analysis. The results showed that individual teachers varied greatly as regards their percentages of stimulated recall as well as other aspects of their interactive cognition, which supports the prototypical view of teacher expertise.
Anotace česky
Studie se zaměřuje na interaktivní kognici učitelů při výuce. U 16 učitelů expertů jsme na video zaznamenali jejich výuku a pomocí stimulovaného vybavování jsme elicitovali jejich myšlení při výuce a o výuce. Na protokolech stimulovaného vybavování jsme poté provedli argumentační a obsahovou analýzu.
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
NER-interactiveCognition   Verze souboru 16. 12. 2014

Vlastnosti

Název
NER-interactiveCognition
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/16866/187682/
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/16866/187682/
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/16866/187682/?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/16866/187682/?info
Vloženo
Út 16. 12. 2014 00:50

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • osoba Mgr. Ľuboš Lunter, uco 143320
Atributy
 
NER-interactiveCognition   Verze souboru 1. 9. 2020

Vlastnosti

Název
NER-interactiveCognition
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/16866/898130/
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/16866/898130/
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/16866/898130/?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/16866/898130/?info
Vloženo
Út 1. 9. 2020 23:24

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • osoba Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Atributy
 
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 29. 3. 2024 06:13