Přehled o publikaci
2013
Používání strategií učení se cizímu jazyku a jejich podpora učitelem na základní škole
VLČKOVÁ, Kateřina and Jarmila BRADOVÁBasic information
Original name
Používání strategií učení se cizímu jazyku a jejich podpora učitelem na základní škole
Name in Czech
Používání strategií učení se cizímu jazyku a jejich podpora učitelem na základní škole
Name (in English)
Foreign language learning strategy use and their support by teachers in lower secondary classes
Authors
VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jarmila BRADOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution)
Edition
Konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV 2013): Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti, 16.–18. září 2013. 2013
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Presentations at conferences
Field of Study
Pedagogy and education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00067025
Organization
Pedagogická fakulta – Repository – Repository
Keywords (in Czech)
strategie učení; podpora strategií učitelem; používání strategií žáky; dotazník Young Learners Language Strategy Use Survey
Keywords in English
foreign language learning strategies; declared strategy use by pupils; declared strategy support by teachers; oung Learners Language Strategy Use Survey
Links
GAP407/12/0432, research and development project.
Changed: 1/9/2020 19:42, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
gt; 60 %), nejméně používané byly strategie psaní a slovní zásoby (cca 45 %). Používání strategií žáky vykazovalo závislost na učiteli a jeho podpoře strategií. Další výsledky tohoto výzkumu by měly obohatit naši současnou znalost strategií učení ve vztahu k řečovým dovednostem a jejich podpoře učitelem ve školních podmínkách.
In English
gt; 60 %), the least used were writing strategies and vocabulary strategies (45 %). Declared strategy use was correlated with teachers strategy support. Further results of this research might enrich our current knowledge of strategies in relation to language skills and their support by teachers in school conditions.