k 2013

Výuka angličtiny v oboru Nutriční terapeut: využití autentických materiálů pro kultivaci jazykových dovedností

HELÁN, Robert

Basic information

Original name

Výuka angličtiny v oboru Nutriční terapeut: využití autentických materiálů pro kultivaci jazykových dovedností

Name (in English)

Teaching English to Nutritional Therapists: Using Authentic Materials for the Cultivation of Language Skills

Authors

HELÁN, Robert (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Podpora a standardizace jazykového vzdělávání na vysokých školách v ČR, 2013

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Presentations at conferences

Field of Study

Pedagogy and education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

RIV identification code

RIV/00216224:14640/13:00070227

Organization

Centrum jazykového vzdělávání – Repository – Repository

Keywords in English

nutritional therapist; language skills

Links

CZ.1.07/2.2.00/28.0233, interní kód Repo.
Changed: 1/9/2020 17:37, RNDr. Daniel Jakubík

Abstract

ORIG EN

V originále

Příspěvek se věnuje specifickým aspektům výuky odborného anglického jazyka v bakalářském oboru Nutriční terapeut na Lékařské fakultě Masarykovy univerzity v Brně. V rámci projektu Impact dochází v tomto kurzu k inovaci učebních materiálů a výukových metod, které by lépe připravily absolventy k využití dosažených jazykových znalostí a dovedností v budoucí praxi či následném studiu. V příspěvku budou diskutovány: (1) důvody pro zahrnutí oborových odborných článků a prezentací do výuky, (2) možnosti efektivního využití kontroverzních témat z oboru pro účely nácviku diskuzí a (3) klady implementace elearningové podpory pro výuku. Jednotlivé body budou doloženy na konkrétních ukázkách.

In English

The paper deals with practical aspects of teaching English for Specific Purposes in the Nutritional Therapy bachelor degree program at the Faculty of Medicine, Masaryk University in Brno. Within the IMPACT project, new study materials and teaching methods are being developed to better prepare the students to make use of the attained language knowledge and skills in their future practice or follow-up studies. The paper will discuss: (1) the value of including field-specific articles and presentations in the lessons, (2) possibilities of the effective use of controversial topics for the purpose of practicing discussion skills, and (3) benefits of e-learning implementation for the lessons. These points will be illustrated by specific examples.
Displayed: 14/5/2025 05:53