Přehled o publikaci
	
		
		
		2014
			
	    
	
	
    Agent-based simulation as tool for teaching principles of microeconomics
KVASNIČKA, MichalZákladní údaje
Originální název
Agent-based simulation as tool for teaching principles of microeconomics
	Název česky
Multiagentová simulace jako nástroj výuky základů mikroekonomie
	Autoři
KVASNIČKA, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)
			Vydání
 1. vyd. Hradec Králové, The International Conference Hradec Economic Days 2014: Economic Development and Management of Regions, od s. 401-407, 7 s. 2014
			Nakladatel
University of Hradec Králové
		Další údaje
Jazyk
angličtina
		Typ výsledku
Stať ve sborníku
		Obor
Ekonomie
		Stát vydavatele
Česká republika
		Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
		Forma vydání
tištěná verze "print"
		Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14560/14:00095737
		Organizace
Ekonomicko-správní fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
			ISBN
978-80-7435-369-7
		UT WoS
000398250300053
		Klíčová slova česky
multiagentová simulace; výuka; mikroekonomie
		Klíčová slova anglicky
agent-based simulation; teaching; microeconomics
		Návaznosti
MUNI/A/0781/2013, interní kód Repo. 
			
				
				Změněno: 18. 3. 2021 01:50, RNDr. Daniel Jakubík
				
		V originále
The paper proposes an agent-based computer simulation as a supplementary tool for teaching the principles of microeconomics. Such simulation can graphically illustrate how the individual behavior produces the studied aggregate outcomes, can bridge the gap between the abstract theories and the real world, and can mitigate the emotional aversion students have against some theories. The approach is demonstrated on a case of allocation of a scare resource: the model is described, the simulator is created, and its features are analyzed. The simulator has been made available on the Internet for free.
				Česky
Článek navrhuje používat multiagentovou počítačovou simulaci jako doplňkový nástroj pro výuky základů mikroekonomie. Multiagentová simulace může přehledně ilustrovat, jak individuální chování vytváří zkoumané agregátní výsledky, překlenout propast mezi abstraktní teorií a reálným světem a zmírnit emocionální problémy, které někteří studenti mají s určitými teoriemi. Tento přístup je ukázán na případu alokace vzácných zdrojů: teoretický model je popsán, simulátor vytvořen a jeho vlastnosti analyzovány. Vlastní simulátor je zdarma k dispozici na internetu.