Přehled o publikaci
2012
Vzdělávání k informační bezpečnosti v českých knihovnách
KOVÁŘOVÁ, Pavla; Martin HÁJEK; Lenka KVAPILOVÁ; Lucie MÁJKOVÁ; Lenka MATUŠKOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Vzdělávání k informační bezpečnosti v českých knihovnách
Název anglicky
Information safety education in Czech libraries
Autoři
KOVÁŘOVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí); Martin HÁJEK (203 Česká republika, domácí); Lenka KVAPILOVÁ (203 Česká republika, domácí); Lucie MÁJKOVÁ (203 Česká republika, domácí); Lenka MATUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí); Radek MEZULÁNÍK (203 Česká republika, domácí) a Hana SLOUPENSKÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
ProInflow, Brno, Masarykova univerzita, 2012, 1804-2406
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/12:00063021
Organizace
Filozofická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
Klíčová slova česky
vzdělávání; výzkum; knihovny; informační gramotnost; informační bezpečnost; dotazník
Klíčová slova anglicky
survey; research; libraries; information safety; information literacy; education
Změněno: 1. 9. 2020 14:28, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
Jádro článku tvoří představení základních výsledků z dotazníkového šetření pro potřeby studentského projektu iNeBe - INformační (NE)BEzpečí. Průzkum má ale širší souvislosti do problematiky informační bezpečnosti v kontextu služeb českých knihoven. Staví na výsledcích šetření v souvisejících oblastech, ale je jedinečný právě svým zaměřením na knihovny a hledáním nejefektivnější a nejžádanější cesty, jak podpořit vzdělávání o informační bezpečnosti v českých knihovnách, ať už se to týká vzdělávání samotných pracovníků knihovny nebo jejích uživatelů. Článek má svou formou blízko výzkumné zprávě, protože zahrnuje metodologické vymezení, základní zjištění a také návrhy na další výzkumy, které vyplynuly ze zajímavých výsledků.
Anglicky
The core of the article is composed of basic presentation of results from the survey for the needs of the student project iNeBe - Information danger. The survey has a broader context of information security in the context of the services of Czech libraries. It builds on the results of investigations in related areas, but it is unique in its focus on libraries and in finding the most effective and most requested ways to raise awareness of information safety in Czech libraries, whether it relates to education library staff itself or its users. Article has a form close to the research report, because it involves a methodological definition, the essential findings and suggestions for further research that arise from the interesting results.