Informační systém Repo
SYSLOVÁ, Zora. Autoevaluace mateřské školy jako prostředek zavádění změn. (Self-evaluation of kindergarten as the tool of change management.). Praha: Forum. 15 pp. Poradce ředitelky, roč. II., č. 2, říjen 2012. ISSN 1804-9745. 2012.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Autoevaluace mateřské školy jako prostředek zavádění změn.
Name (in English) Self-evaluation of kindergarten as the tool of change management.
Authors SYSLOVÁ, Zora.
Edition Praha, 15 pp. Poradce ředitelky, roč. II., č. 2, říjen 2012, 2012.
Publisher Forum
Other information
Original language Czech
Type of outcome Survey and educational texts
Field of Study Pedagogy and education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization Pedagogická fakulta – Repository – Repository
ISSN 1804-9745
Keywords (in Czech) evaluace; vlastní hodnocení; indikátory; kriteria; školní vzdělávací program; oblasti hodnocení, nástroje;
Keywords in English evaluation; self-assessment; indicators; criterions; school educational programme; fields of evaluation; tools;
Changed by Changed by: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Changed: 1/9/2020 13:23.
Abstract
Příspěvek se věnuje procesu autoevaluace v mateřské škole. Seznamuje čtenáře s oblastmi vlastního hodnocení a nástroji, které je možné v mateřské škole využít. Upozorňuje na nutnost vytváření kritérií a potřebu propojovat hodnocení s plánováním a dalším zkvalitňováním vzdělávací práce. Autorka vnímá autoevaluaci jako prostředek k zavádění změn, které vyplývají z kurikulární reformy a Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání.
Abstract (in English)
Contribution devotes to the process of the self-evaluation in kindergarten. It familiarises readers with the fields of self-evaluation and with tools which it is possible to use in the kindergarten. It points necessity to form criterions and need to Conner evaluation with planning and with the next perfecting of the educational work. The author sees autoevaluation as a means of introduction of changes. Changes resulting from the reform and of the Framework of the education programme for pre-school education.
Displayed: 18/4/2024 16:23