Informační systém Repo
SYSLOVÁ, Zora. Standardy předškolního vzdělávání – potřeba, nutnost, zbytečnost (Standards of the pre-primary education – necessary, urgency, uselessness). Praha: Verlag Dashöfer. 12 pp. ŠVP a evaluace v mateřské škole. 12. aktualizace. ISSN 1802-4130. 2012.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Standardy předškolního vzdělávání – potřeba, nutnost, zbytečnost
Name (in English) Standards of the pre-primary education – necessary, urgency, uselessness
Authors SYSLOVÁ, Zora.
Edition Praha, 12 pp. ŠVP a evaluace v mateřské škole. 12. aktualizace, 2012.
Publisher Verlag Dashöfer
Other information
Original language Czech
Type of outcome Survey and educational texts
Field of Study Pedagogy and education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization Pedagogická fakulta – Repository – Repository
ISSN 1802-4130
Keywords (in Czech) standardy; předškolní vzdělávání; kvalita
Keywords in English standards; preprimary education; quality
Changed by Changed by: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Changed: 1/9/2020 13:25.
Abstract
Příspěvek se zamýšlí nad smysluplností tvorby standardů předškolního vzdělávání. Analyzuje její východiska, obsah i výstupy z diskuze, která proběhla na Metodickém portále Výzkumného ústavu pedagogického v Praze. Autorka představuje výslednou podobu standardů, které se staly povinnou součástí Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Zamýšlí se nad úskalími, které tento materiál může přinést do práce mateřských škol.
Abstract (in English)
The contribution considers a meaningfulness of pre-primary standards creation. It analyses starting points, contents and outcomes from discussion which took place on the Methodical Portal of the Research Institute in Prague. Author presents the final shape of standards which become compulsary part of the Frame Educational Program for pre-primary Education. She reflects dificulties which can be brought by this material into the kindergartens work.
Displayed: 19/4/2024 08:02