k
2012
Ověřování evaluačního nástroje pro hodnocení kvality učitele v mateřské škole
SYSLOVÁ, Zora
Basic information
Original name
Ověřování evaluačního nástroje pro hodnocení kvality učitele v mateřské škole
Name (in English)
Veryfying of evaluating tool for trhe evaluation of the teacher's quality in kindergarten
Edition
Kvalita ve vzdělávání, 2012
Other information
Type of outcome
Presentations at conferences
Field of Study
Pedagogy and education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Organization
Pedagogická fakulta – Repository – Repository
Keywords (in Czech)
evaluační nástroj; ohnisková skupina; učitel mateřské školy; kvalita; sebehodnocení.
Keywords in English
evaluation tool; focus group; kindergarten teachers; quality; self-evaluation
V originále
V prezentaci autorka seznamuje s modifikací evaluačního nástroje „Rámec profesních kvalit učitele“ pro potřeby mateřských škol. Přináší informace o jeho pilotáži. Výsledky pilotáže byly zjišťovány metodou ohniskové skupiny. Jednoznačně je evaluační nástroj považován za velmi přínosný materiál, který učitelce může pomoci identifikovat svoje nedostatky a rozvíjet je k lepšímu. Současně však práce s ním otevřela řadu dalších témat týkajících se hodnocení kvality práce učitele.
In English
In presentation there is the author’s information about the modification of the evaluation tool called "Framework for teachers’ professional qualities " defined for the needs of kindergartens. It provides information on the pilot phase. The results of research has been detected by method of focus group. Clearly the evaluation tool is considered to be a very valuable source that may help the teacher to identify their weak points and develop them for the better. At the same time, however, to work with the tool means opening a number of other issues relating to the evaluation of the quality of the kindergarten teachers’ work.
Displayed: 4/7/2025 21:49