B 2012

Hodnocení řečových dovedností v odborném a akademickém cizím jazyce

ŠRÁMKOVÁ, Eva, Zdena KUCHAŘOVÁ KALNÁ and Lucie FIALOVÁ

Basic information

Original name

Hodnocení řečových dovedností v odborném a akademickém cizím jazyce

Name in Czech

Hodnocení řečových dovedností v odborném a akademickém cizím jazyce

Name (in English)

The Assessment of Speaking Skills in Specific and Academic Foreign Language

Authors

ŠRÁMKOVÁ, Eva, Zdena KUCHAŘOVÁ KALNÁ and Lucie FIALOVÁ

Edition

1. vyd. Brno, 38 pp. 2012

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

Linguistics

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization

Centrum jazykového vzdělávání – Repository – Repository

ISBN

978-80-210-5835-4

Keywords (in Czech)

objektivizace a standardizace hodnocení ústního projevu, evaluační a klasifikační kritéria a deskriptory, modely a průběh ústní zkoušky

Keywords in English

objective approach, standardization in speaking, assessment and testing criteria, speaking descriptors, oral exam forms and processes

Links

CZ.1.07/2.2.00/07.0442, interní kód Repo.
Změněno: 1/9/2020 12:31, RNDr. Daniel Jakubík

Abstract

ORIG EN

V originále

Centrum jazykového vzdělávání (CJV) na Masarykově univerzitě si v procesu transformace jazykového testování klade za cíl modernizovat a standardizovat koncepci odborného jazykového vzdělávání. V této oblasti se věnuje zejména testovacím kritériím výstupního ústního testování. V rámci projektu COMPACT byla vytvořena praktická metodická příručka pro evaluaci v oblasti ústního testování, která je určena pedagogům, kteří se specializují na výuku a testování jazyka pro specifické a akademické účely. Příručka poskytuje užitečné informace týkající se metodiky evaluace jazykové kompetence na úrovni B1, B2, C1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR).

In English

The Language Centre at Masaryk University pursues a transformation process as regards language testing. It aims to modernize and standardize specialist language education, paying particular attention to testing criteria in oral assessment. Under the COMPACT project, the language centre developed a practical oral assessment guide for language teachers specializing in foreign languages for special or academic purposes. The guide gives useful information concerning the methodology for assessment of B1, B2, C1 levels of the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR).
Displayed: 20/10/2024 05:13