k
2012
Podpora strategií učení žáků učitelem ve výuce
VLČKOVÁ, Kateřina
Základní údaje
Originální název
Podpora strategií učení žáků učitelem ve výuce
Název anglicky
Support of learner strategies by teachers
Autoři
VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Konference Profesní rozvoj učitelů, 2012
Další údaje
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
Pedagogika a školství
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00057367
Organizace
Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
Klíčová slova česky
učitel; kompetence učitele; strategie učení; výuka
Klíčová slova anglicky
teacher; teacher competences; learning strategies; instruction
Návaznosti
GAP407/12/0432, projekt VaV.
V originále
Strategie učení představují klíčový koncept pedagogické psychologie a oborových didaktik. Jsou zasazovány do kontextu autoregovaného učení, celoživotního učení a determinant vzdělávacích výsledků. Osvojení si a používání vhodných strategií učení patří mezi očekávané vzdělávací výstupy. Proto by na práci se strategiemi učení měli být učitelé systematicky připravováni. Dosavadní odborná diskuse řeší otázky, jaké strategie podporovat, jak je zprostředkovávat (přímo vs. nepřímo; informováním o strategiích, jednorázovou vs. dlouhodobou výukou) a v jakých krocích (fáze výuky strategií). Shrneme také výsledky výzkumů realizovaných v ČR – zaměřených na podporu strategií učení se cizímu jazyku učiteli.
Anglicky
Learning strategies constitute a key concept of educational psychology and various didactics. They appear in the context of self-regulated learning, long-life learning and determinants of educational outcomes. Acquisition and use of learning strategies belong to the expected educational outcomes and therefore the teachers should be systematically prepared for strategy assessment and instruction. We summarize the results of Czech findings of foreign language learning strategy support.
Zobrazeno: 20. 10. 2024 00:20