SYSLOVÁ, Zora. Hodnocení pokroků dítěte jako východisko individualizace předškolního vzdělávání (Evaluation of the progress of the child as a basis individualization of preprimary education). In Hodnocení a sebehodnocení žáků v primárním vzdělávání – aktuální otázky, perspektivy a výzvy. Brno: Masarykova univerzita, 2012, p. 202-210. ISBN 978-80-210-5876-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Hodnocení pokroků dítěte jako východisko individualizace předškolního vzdělávání
Name (in English) Evaluation of the progress of the child as a basis individualization of preprimary education
Authors SYSLOVÁ, Zora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, Hodnocení a sebehodnocení žáků v primárním vzdělávání – aktuální otázky, perspektivy a výzvy, p. 202-210, 9 pp. 2012.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study Pedagogy and education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code RIV/00216224:14410/12:00060288
Organization Pedagogická fakulta – Repository – Repository
ISBN 978-80-210-5876-7
Keywords (in Czech) hodnocení; individualizace; předškolní vzdělávání
Keywords in English assessment; individualization; preprimary education
Changed by Changed by: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Changed: 1/9/2020 12:33.
Abstract
Hodnocení pokroků dítěte je součástí pedagogické diagnostiky. Nejčastěji vychází učitel mateřské školy z pozorování hry dítěte. Do hry se promítá rozumová vyspělost dítěte, sociální zralost, jeho povahové rysy, reaktivita, motorické dovednosti, fantazie, kreativita, schopnost soustředění, citové vztahy i konfliktní zážitky atd. Informace získané z pozorování dětí slouží k lepšímu poznání osobnosti dítěte a k adekvátnějšímu působení na něj. Příspěvek se pokouší prostřednictvím případové studie seznámit se způsoby hodnocení pokroků dětí v jedné z brněnských mateřských škol. Prezentuje formu vedení záznamů a spolupráce s rodiči, která napomáhá individualizovanému rozvoji kompetencí předškolních dětí.
Abstract (in English)
Evaluation of the progress of the child is part of the pedagogical diagnostics. Teacher of the kindergarten is most common the from the observation of the child’s game. In the game reflect the child‘s cognitive maturity, social maturity, its traits, reactivity, motor skills, imagination, creativity, concentration, emotional relationships and even conflicting experiences, etc. The information obtained from the observation of children used to a better knowledge of the personality of the child and to the more appropriate action on him. The contribution is trying to through case studies examine the arrangements for evaluating the progress of children in one of the kindergartens in Brno. Presents the form of record keeping and cooperation with parents, helping individualization develop competences childcare children.
Type Name Uploaded/Created by Uploaded/Created Rights
Hodnoceni.pdf   File version 9/1/2013

Properties

Name
Hodnoceni.pdf
Address within IS
https://repozitar.cz/auth/repo/15678/71046/
Address for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/15678/71046/
Address within Manager
https://repozitar.cz/auth/repo/15678/71046/?info
Address within Manager for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/15678/71046/?info
Uploaded/Created
Wed 9/1/2013 10:01

Rights

Right to read
  • anyone on the Internet
Right to upload
 
Right to administer:
  • a concrete person RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • a concrete person Mgr. Ľuboš Lunter, uco 143320
Attributes
 
Hodnoceni.pdf   File version 1/9/2020

Properties

Name
Hodnoceni.pdf
Address within IS
https://repozitar.cz/auth/repo/15678/894443/
Address for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/15678/894443/
Address within Manager
https://repozitar.cz/auth/repo/15678/894443/?info
Address within Manager for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/15678/894443/?info
Uploaded/Created
Tue 1/9/2020 12:33

Rights

Right to read
  • anyone on the Internet
Right to upload
 
Right to administer:
  • a concrete person Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • a concrete person RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • a concrete person Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Attributes
 
Print
Add to clipboard Displayed: 21/6/2024 17:32