p 2012

RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech

SYSLOVÁ, Zora

Basic information

Original name

RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech

Name (in English)

The Frame Educational Program for Pre-primary Education and its Realization in Kindergartens – pre-primary education in the past 10 years

Authors

SYSLOVÁ, Zora

Edition

Mateřská škola v kontextu kurikulárních změn, 2012

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Field of Study

Pedagogy and education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization

Pedagogická fakulta – Repository – Repository

Keywords (in Czech)

předškolní vzdělávání; výzkumná témata; problémy předškolního vzdělávání

Keywords in English

pre-primary education; research topics; problems of pre-primary education
Změněno: 1/9/2020 12:25, RNDr. Daniel Jakubík

Abstract

ORIG EN

V originále

Přednáška byla určena předškolním pedagogům, organizátorem byl Národní institut pro další vzdělávání a konala se v Plzni. Prezentace představuje analýzu publikovaných výzkumů a studií v oblasti předškolního vzdělávání, které prezentují realitu práce mateřských škol v uplynulých deseti letech. Dále se věnuje problémům, se kterými se mateřské školy v souvislosti se zaváděním Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání potýkají. Zamýšlí se také nad otázkou podpory státu mateřským školám.

In English

The lecture was intended preschool teachers, was organized by the National Institute for Further Education and was held in London. The presentation presents the analysis of published researches and studies on the field of the pre-primary education which presents the reality of pre-primary schools work in the past 10 years. Furthermore it deals with the problems, which are confronted in kindergartens in connection with the implementation of the Frame educational program for pre-primary education. The contribution also reflects the question of the state's support to the kindergartens.
Displayed: 19/10/2024 22:33