Informační systém Repo
SYSLOVÁ, Zora. Vztah mezi kompetencemi, gramotnostmi a standardy v předškolním vzdělávání. In Gramotnost ve škole. 2012.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vztah mezi kompetencemi, gramotnostmi a standardy v předškolním vzdělávání
Název anglicky Competences, liteacy and standards in the pre-primary education
Autoři SYSLOVÁ, Zora.
Vydání Gramotnost ve škole, 2012.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor Pedagogika a školství
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizace Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
Klíčová slova česky Gramotnost; kompetence; předškolní vzdělávání
Klíčová slova anglicky Literacy; competences; pre-primary education
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 1. 9. 2020 12:25.
Anotace
Prezentace hledá souvislosti mezi úrovní funkční gramotnosti v jednotlivých oblastech a rozvojem klíčových kompetencí. Zamýšlí se nad úrovní realizace předškolního vzdělávání ve vztahu k rozvoji gramotností. Autorka upozorňuje na možnou souvislost mezi nízkými výsledky českých žáků v testech PISA a kvalitou předškolního vzdělávání. Vyjadřuje pochybnosti nad tím, že by standardy mohly pomoci ve zkvalitnění práce mateřských škol.
Anotace anglicky
The presentation is searching connections between the functional literacy and the key competences in individual fields. It things about the realization of pre-primary education in connection with literacy's development. The author points to possible context of low results of the Czech pupils in the PISA tests and quality of the pre-primary education. She expresses doubts that the standards could help to the improvement of kindergartens work.
Zobrazeno: 27. 4. 2024 08:23