k
2012
Hodnocení výsledků vzdělávání a plánování osobnostního rozvoje dítěte
SYSLOVÁ, Zora
Basic information
Original name
Hodnocení výsledků vzdělávání a plánování osobnostního rozvoje dítěte
Name (in English)
Evaluation of the educational and planning results of the child´s personal development
Edition
Hodnocení a sebehodnocení žáků v primárním vzdělávání – aktuální otázky, perspektivy a výzvy, 2012
Other information
Type of outcome
Presentations at conferences
Field of Study
Pedagogy and education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Organization
Pedagogická fakulta – Repository – Repository
Keywords (in Czech)
hodnocení, individualizace, předškolní vzdělávání
Keywords in English
assessment; individualization; pre-primary education
V originále
Prezentace přinesla informace o typech hodnocení v mateřských školách. Účastníci konference byli seznámeni s evaluačním nástrojem RoK v MŠ, který využívají mateřské školy zapojené do Programu podpory zdraví. Jeho součástí jsou kritéria, která může učitel využít pro záměrné a strukturované pozorování. Nástroj pomáhá v zaznamenávání pokroků dítěte a následném plánování jeho rozvoje.
In English
Presentation brought information concerning of evaluating types in kindergartens. Participants have been informed about evaluating tool – Year in kindergarten, which is used in kindergartens involving in the program Health Supporting. The part of this criterions for teachers using premeditated and consequent observation of the child's development could helps to teachers. The tool helps for identification of the child's progress and planning of his development.
Displayed: 14/5/2025 12:20