B
2012
Index for Inclusion in the Czech Primary Schools. Teachers Self-Evaluation in Primary Schools. Research
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana and Jiří HAVEL
Basic information
Original name
Index for Inclusion in the Czech Primary Schools. Teachers Self-Evaluation in Primary Schools. Research
Name in Czech
Index for Inclusion v českých primárních školách. Sebehodnocení učitelů v primárních školách. Výzkum
Authors
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jiří HAVEL (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, 124 pp. 2012
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome
Book on a specialized topic
Field of Study
Pedagogy and education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/12:00061035
Organization
Pedagogická fakulta – Repository – Repository
Keywords (in Czech)
primární vzdělávání; inkluze; sebehodnocení; indikátory inkluze; kritéria inkluze; spolupráce; komunikace; respekt; individualizace a diferenciace; index inkluze
Keywords in English
primary education; inclusion; self-evaluation; indicators for inclusion; criteria of inclusion; cooperation; communication; respect; individualization and differentiation; index for inclusion
Links
MSM0021622443, plan (intention).
V originále
The publication presents the results of the second phase of research aimed at identifying conditions of inclusion in Czech primary schools, where we focus our attention on how the teachers perceive and evaluate inclusion in their schools. This publication offers experiences with the implementation of the research tool Framework for Self-evaluation of Conditions of Education which is abroad known under the title Index for Inclusion and we interpret the data obtained. We analyse in more detail grouping the indicators into five major groups, which characterize the inclusion: communication, cooperation, individualization and differentiation, maximum respect and expectations. At the end of publication we present simpler variant of the research tool for the conditions of Czech schools.
In Czech
V publikaci prezentujeme výsledky druhé fáze výzkumu, zaměřeného na zjišťování podmínek inkluze prvního stupně českých základních škol, v níž jsme soustředili svoji pozornost na to, jak inkluzi ve škole vnímají a hodnotí sami učitelé. Předkládáme zkušenosti s implementací výzkumného nástroje „Rámec pro sebehodnocení podmínek inkluze vzdělávání“, který je v zahraničí znám pod názvem „Index inkluze“ a analyzujeme získaná data. V práci analyzujeme podrobněji seskupení indikátorů do pěti významných skupin, které inkluzi charakterizují: komunikace, spolupráce, individualizace a diferenciace, respekt a maximum očekávání. V závěru publikace navrhujeme jednodušší variantu uvedeného výzkumného nástroje pro podmínky českých škol.
Displayed: 16/6/2025 11:52