B 2012

Index for Inclusion in the Czech Primary Schools. Teachers Self-Evaluation in Primary Schools. Research

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana and Jiří HAVEL

Basic information

Original name

Index for Inclusion in the Czech Primary Schools. Teachers Self-Evaluation in Primary Schools. Research

Name in Czech

Index for Inclusion v českých primárních školách. Sebehodnocení učitelů v primárních školách. Výzkum

Authors

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jiří HAVEL (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, 124 pp. 2012

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

English

Type of outcome

Book on a specialized topic

Field of Study

Pedagogy and education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/12:00061035

Organization

Pedagogická fakulta – Repository – Repository

ISBN

978-80-210-5931-3

Keywords (in Czech)

primární vzdělávání; inkluze; sebehodnocení; indikátory inkluze; kritéria inkluze; spolupráce; komunikace; respekt; individualizace a diferenciace; index inkluze

Keywords in English

primary education; inclusion; self-evaluation; indicators for inclusion; criteria of inclusion; cooperation; communication; respect; individualization and differentiation; index for inclusion

Links

MSM0021622443, plan (intention).
Changed: 1/9/2020 12:57, RNDr. Daniel Jakubík

Abstract

V originále

The publication presents the results of the second phase of research aimed at identifying conditions of inclusion in Czech primary schools, where we focus our attention on how the teachers perceive and evaluate inclusion in their schools. This publication offers experiences with the implementation of the research tool Framework for Self-evaluation of Conditions of Education which is abroad known under the title Index for Inclusion and we interpret the data obtained. We analyse in more detail grouping the indicators into five major groups, which characterize the inclusion: communication, cooperation, individualization and differentiation, maximum respect and expectations. At the end of publication we present simpler variant of the research tool for the conditions of Czech schools.

In Czech

V publikaci prezentujeme výsledky druhé fáze výzkumu, zaměřeného na zjišťování podmínek inkluze prvního stupně českých základních škol, v níž jsme soustředili svoji pozornost na to, jak inkluzi ve škole vnímají a hodnotí sami učitelé. Předkládáme zkušenosti s implementací výzkumného nástroje „Rámec pro sebehodnocení podmínek inkluze vzdělávání“, který je v zahraničí znám pod názvem „Index inkluze“ a analyzujeme získaná data. V práci analyzujeme podrobněji seskupení indikátorů do pěti významných skupin, které inkluzi charakterizují: komunikace, spolupráce, individualizace a diferenciace, respekt a maximum očekávání. V závěru publikace navrhujeme jednodušší variantu uvedeného výzkumného nástroje pro podmínky českých škol.

Files attached