s
2012
Nové trendy v médiích I : Online a tištěná média
ČUŘÍK, Jaroslav
Basic information
Original name
Nové trendy v médiích I : Online a tištěná média
Name (in English)
New Trends in Media I : online media and the press
Edition
1. vyd. Brno, 240 pp. 2012
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome
Editing of thematic compilation, editing of monothematic issue of professional journal
Field of Study
Literature, mass media, audio-visual activities
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Organization
Fakulta sociálních studií – Repository – Repository
Keywords (in Czech)
online žurnalistika; tištěná média; zpravodajství; publicistika; feature; story; news feature; korektura; mediální právo; novinářská etika; redakce; konvergence; multimediální novinář; inovace výuky
Keywords in English
online journalism; print media; news; journalism; feature; story; news feature; proofreading; media law; journalistic ethics; newsroom; convergence; multimedia journalist; innovating journalist education
Links
CZ.1.07/2.2.00/07.0458, interní kód Repo.
In the original language
„Nové trendy v médiích I : Online a tištěná média“ (editor Jaroslav Čuřík) jsou odbornou recenzovanou publikací určenou především pro vysokoškolské studenty žurnalistiky, případně studenty oboru na vyšších odborných školách a jiné zájemce o žurnalistiku včetně novinářů z praxe. Publikace nabízí základní přehled o žurnalistických postupech v online a tištěných médiích především optikou nových trendů v médiích.
In English
“New Trends in Media I : online media and the press” (edit. Jaroslav Čuřík) is scholarly peer-reviewed publication. Its target group is mainly journalism students on universities or on colleges, media professionals or general public interested in journalism. The publication offers an overview of journalism practice in online and print media with an emphasis on new trend in media.
Displayed: 16/9/2025 23:37