2011
Climate literacy for upper primary teachers
MILÉŘ, Tomáš and Jindřiška SVOBODOVÁBasic information
Original name
Climate literacy for upper primary teachers
Name in Czech
Klimatická gramotnost pro učitele základních škol
Authors
MILÉŘ, Tomáš and Jindřiška SVOBODOVÁ
Edition
European Geosciences Union General Assembly 2011, 2011
Other information
Type of outcome
Presentations at conferences
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
References:
Organization
Pedagogická fakulta – Repository – Repository
Keywords (in Czech)
klimatická gramotnost, vzdělávání, výzkum, dotazníkové šetření
Keywords in English
climate literacy, education, research, survey
Changed: 1/9/2020 11:48, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
We conducted a survey investigating upper primary teachers’ knowledge of climate change in the Czech republic. At the poster we present the results of our survey. We also suggest a climate curriculum designed as a systematic three year course. The curriculum was tested at a pilot upper primary school as a voluntary subject with time allotment one hour a week.
In Czech
Provedli jsme dotazníkové šetření u učitelů druhého stupně základních škol v ČR zkoumající jejich znalosti v oblasti změny klimatu. Formou plakátu prezentujeme výsledky našeho výzkumu. Navrhli jsme zálkadní klimatické kurikulum koncipované jako systematický tříletý kurz, který byl testován na pilotní základní škole jako volitelný předmět s časovou dotaci jednu hodinu týdně.